SP hoort huurders

15 oktober 2023

SP hoort huurders

De Wijkse SP stond afgelopen zaterdag met de kraam aan de Birkastraat.

Woonin maakte enkele weken geleden hun plannen bekend over de renovatie en nieuwbouw van de Romeinenbaanflats.  Huurders konden hun eerste indrukken en vragen komen brengen. Er leven meer dan genoeg zorgen bij bewoners uit alle flats.

Foto: Roel / prive

Woonin moet nog flink aan de bak bekijkt organisator Ron Meinema.
Huurders kwamen met een veelvoud aan vragen. Over wat er gebeurt als zij niet willen verhuizen tot hoe om te gaan met verhuiskosten. Of over hoe Woonin omgaat met maatwerkvragen over huisdieren of van huurders met zorgzaken en taken. Hoe gaat men om met dat optoppen van de flats? Hoe duurzaam de flats dan echt worden? Gaat men helemaal van het gas af? Genoeg opmerkingen waar Woonin echt wat mee moet gaan doen’, aldus Meinema.

De SP  blijft met al deze vragen de komende periode de vinger aan de pols houden bij de huurders, verhuurder en gemeente. Niet in de laatste plaats omdat de plannen verre van af zijn. ‘Het project is ingrijpend en dat gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot. Dit vereist maatwerk, een aanpak die dicht bij de huurders en omgeving staat. En niet vanuit een pand in het verre Utrecht. Daar blijven wij met de bewoners voor knokken’, eindigt Meinema. Huurders die mee willen denken kunnen zich bij hem melden via 06-53974532

goed bezig Roel

Niet alleen ik, maar de hele lokale SP partij :-)