Lintje voor Henk Huisman

28 april 2021

Lintje voor Henk Huisman

Foto: Jeroen Brouwer / J Oechies

WIJK BIJ DUURSTEDE – Het regende deze dagen weer lintjes. Overal in het land kregen inwoners onderscheidingen voor al het werk dat zij voor de gemeenschap hebben gedaan. In deze gemeente was Henk Huisman een van de zes nieuwe gedecoreerden. ‘Hij is dit jaar 50 jaar EHBO-er. En dat is een van de vele vrijwilligerstaken in al die jaren. Als bestuurslid houdt hij al jaren ook bij ons de boeken bij. Henk heeft het dan ook echt verdient’, vertelt Frans van der Tol namens de SP.

Het behaagde zijne koninklijke hoogheid om Henk Huisman van een lintje te voorzien omdat hij zich ruim vijftig jaar ononderbroken, intensief en vooral onbezoldigd in voor de Wijkse samenleving inzet. ‘Henk kwam ook bij ons als maatschappelijk bevlogen mens. Hij weet zo veel van de Wijkse samenleving. Hij is precies in zijn werk en houdt ons zodoende altijd goed bij de les onder het motto doe maar normaal dan doe je al gek genoeg’, meent Van der Tol.

Als EHBO-er maakte Huisman vele evenementen mee. Hij zat er jaren in het bestuur. Maak ook via zijn inzet voor de KIVAK, AED Hartstikke Nodig, de Schapenmarkt, Kleurrijk Wijk, de3KernenAvond4Daagse en andere evenementen is hij bekend. Tevens was of is hij actief al wijkverdeler en coördinator bij vele Goede Doelencollectes van onder andere het Rode Kruis, de Zonnebloem, het Reumafonds, de Hartstichting, MS en Gehandicaptensport. ‘Het mooie van Henk is dat hij nooit te koop loopt met het feit dat hij zo veel doet. Henk is altijd gewoon Henk. Hij neemt bijvoorbeeld altijd koeken mee voor de vergadering. ‘Dacht; dat vinden jullie lekker’. Echt denken aan de ander. Daarom zijn we blij met hem en feliciteren we hem uit de grond van onze harten’, besluit Van der Tol.