Campagne van start

23 februari 2021

Campagne van start

Foto: Jeroen Brouwer / SP WIjk bij Duurstede FvdTol

WIJK BIJ DUURSTEDE – De aanloop van de verkiezingen staat mede door de Covid19 crisis in een ander teken dan normaal. ‘We willen graag de straat op. Maar dat is met de maatregelen tot nu toe niet te doen. We hopen op een versoepeling van de regels. Want we zijn er klaar voor’, legt Frans van der Tol namens de SP uit.

De afdeling gaat de komende weken toch proberen zichtbaar te worden. En dat valt niet mee. ‘Contact maken met mensen is het leukste dat er is. Dat levert energie op. Met alle regels kan dat simpelweg niet. Ook wat dat betreft hopen we op een versoepeling. Maar we zullen de komende weken in ieder geval van ons laten horen. Als is het maar omdat stemmen zo belangrijk is.'

De SP wil niet nog meer rechtse bezuinigingen maar een echt links en sociaal beleid. 'We moeten echt investeren in zorg, onderwijs, woningen, sport of gemeenten. Dat heeft de VVD met D66, CU en CDA al jaren te weinig gedaan. Want al die lokale bezuinigingen en maatregelen, zoals diftar en de Regionale Energie Strategie kosten geld en leveren veel gezeik op. Maar het zijn kabinetszaken waar een gemeente te weinig geld voor krijgt. Dat moeten mensen eens in gaan zien. Het is tijd voor een ander en echt sociaal kabinet. En dus de SP’, aldus Van der Tol.