Wederom hoog cijfer in Horden

26 november 2017

Wederom hoog cijfer in Horden

Foto: Jeroen Brouwer

WIJK BIJ DUURSTEDE - De SP is al weer enkele keren op pad geweest in het kader van de Wijk-in-tournee. Afgelopen weekeinde stond de tent uitgestald op de grasvelden rond de Kotter. Hier ging een groep leden weer huis-aan-huis bij de mensen langs, met de vragenlijsten over de leefbaarheid en het woongenot. “Net als rond de Amstel geven mensen hun deel wederom best een hoog cijfer en zijn mensen vaak tevreden over de buurt”, meent Harold Hunneman, fractielid en organisator van de Wijk-in-tournee.

Hunneman en de zijnen kiezen bij de wijkenonderzoeken vooral om huis-aan-huis aan te bellen. “We zijn nog steeds de enige partij die zo echt naar de mensen toe komt. Dat levert dan ook hele leuke gesprekken op. Mensen zijn echt openhartig over hun buurt. Wat ons dan keer op keer opvalt dat de cijfers die zijn geven vele malen hoger zijn dan zoals we deze bijvoorbeeld terug zien komen in de Burgerpeiling van de gemeente.  Hier was dat zelfs een 7,8”, vat hij samen.

De SP-ers ondervinden dat de mensen het simpelweg plezierig vinden dat ze naast een cijfer aan kunnen geven waarom ze ontevreden zijn en dat letterlijk aan kunnen wijzen. Dan kunnen we kijken of en hoe we die zaken op kunnen pakken. Zaterdag kwamen dingen naar voren zoals te hard rijden in de woonwijk, parkeren, onderhoud van het groen en hondenpoep werden het meest genoemd”, bekijkt het fractielid.

De komende weken gaan de SP-leden nog enkele straten langs. Met de tent schuift de partij naar andere delen van de gemeente. De toer zal dorlopen tot ver na de verkiezingen van maart volgend jaar. “De lijst met acties die we voor de verkiezingen ophalen, plakken we onder ons verkiezingsprogramma, om mee te nemen als to-do-lijst na de verkiezingen. Daarom zetten we de vragenlijst ook op onze website, wijkbijduurstede.sp.nl. Mensen kunnen hier de lijst digitaal invullen, of aankondigingen bekijken voor volgende acties”, besluit Hunneman.