"Laten we Wijk nog beter maken"

9 juli 2017

"Laten we Wijk nog beter maken"

Foto: Jan Oechies

Wijk bij Duurstede – SP-wethouder Jeroen Brouwer maakte vanuit zijn functie de afgelopen week zijn eerste OKW haringparty mee. Meer dan honderd lokale ondernemers kwamen af op het jaarlijkse feestje van ondernemersvereniging. Brouwer vertelde uit te kijken naar de toekomst. “ Een bekende president zegt altijd dat hij zijn land weer groot wil maken. Ik stel vast dat de Wijkse ondernemers het al goed doen. Laten we met zijn allen Wijk nog groter maken”, lacht hij.

Ondernemers hebben zich tegen de crisis op, lokaal redelijk goed ontwikkeld. “ Natuurlijk ging het niet voor allemaal op en hebben we ook echt wel last gehad van de slechtere tijden. . Maar we hebben echt enorm veel pareltjes in onze gemeente; van winkels tot bedrijven op het bedrijventerrein. We zijn pas nog met Drees Klaassen langs zes lokale ondernemers geweest en als je dan ziet wat er staat. Daar moeten we trots op zijn”, aldus Brouwer.

De wethouder kijkt ook uit naar de betere tijden die komen gaan. Hij ziet dat de basis voor groei goed is. “De samenwerking tussen het OKW, de gemeente en andere organisaties als Binding en de RSD is al enorm goed. Het is zaak om nu de handen ineen te blijven slaan om Wijk nog beter op de kaart te zetten. We hebben een prachtige binnenstad en een veilig en bereikbaar bedrijventerrein en ondernemers die graag willen. Zelf heeft de gemeente een compleet nieuw economisch team met allerlei ideeën”, vertelt hij.

Wel kan er wat hem betreft een tandje bij als het gaat om promoten van de stad. “Mensen uit onze gemeente zijn bescheiden en dat is een mooie houding. Maar soms zijn we ook te bescheiden. Als ik zie wat voor ondernemers we hier hebben, hoe goed we in de gemeenschap samen werken en wat de resultaten hier van zijn, dan zeg ik; laat dat zien. We wonen en werken notabene in de meest idyllische plek van het land, in een meer dan prachtige omgeving, met meer dan gemiddelde voorzieningen. Laten we dat met alle ondernemers uitdragen, om te kijken hoe we het economisch klimaat nog meer kunnen versterken. Laten we Wijk nog groter maken”, lacht Brouwer.