Avondvierdaagse wederom groot succes

13 juni 2017

Avondvierdaagse wederom groot succes

Wijk bij Duurstede – Met rond de 1500 deelnemers kende de DrieKernenAvondvierdaagse een zeer succesvol jaar. Dinsdag begonnen de lopers weliswaar in de regen. Maar het plezier en wandelgenot was er, verdeeld over vier dagen, niet minder om. Daarbij had de organisatie ook dit jaar weer vier prachtige routes uitgetekend door zowel Langbroek, Cothen, als Wijk bij Duurstede. “Prachtig om al die ouderen en kinderen zo het defilé te mogen afnemen”, meldt SP-wethouder Jeroen Brouwer die samen met Wil Kosterman (GroenLinks) en burgemeester Tjapko Poppens het defilé afnam.

De organisatie had dit jaar alle scholen uit Cothen en Wijk bij Duurstede als gasten op de looplijst staan. Hiermee groeide de DrieKernenVierdaagse met 1500 deelnemers uit tot een van de grote festiviteiten van het jaar. “Mensen realiseren zich dat niet, maar ga er maar eens aanstaan. De organisatie is al maanden van tevoren druk. Van het aanschrijven van de scholen tot het intekenen en het regelen van alle vergunningen en bedenken van de routes tot de controlelijsten en natuurlijk het afzetten van de gevaarlijke kruispunten onderweg. Een titanenklus. Gelukkig is de omgeving een genot om in te lopen. Als college hebben we weer complimenten uitgedeeld aan de organisatie. Geweldig om te zien hoe al vrijwilligers zich weer ingezet hebben. Chapeau.”, bekijkt Brouwer.

Voor foto’s zie www.ditiswijk.nl.