Wethouder bekijkt klachten Singel Hoogstraat

30 mei 2017

Wethouder bekijkt klachten Singel Hoogstraat

Foto: Elton Wollenberg

Wijk bij Duurstede – Wethouder Jeroen Brouwer gaat een de slag met de klachten zoals de Werkgroep Singel deze afgelopen week bij de raadsvergadering heeft overgedragen. De omwonenden hebben hier veel last van het verkeer en andere zaken. “Persoonlijk rijd ik vaak genoeg over de Singel en Hoogstraat om in te zien welke potentiele gevaren er soms zijn. Zeker als een dergelijke werkgroep komt, gaan we daar serieus naar kijken naar de problemen of en hoe we deze op kunnen lossen”, meldt Brouwer.

Namens de door de bewoners ingestelde werkgroep voerde Jet Bolhuis het woord. Zij benoemde een aantal problemen zoals deze in de hoek Hoogstraat en Singel voorkomen, zoals het laden en lossen van de vrachtwagens bij de diverse ondernemers en de snelheid op de Singel. “Ik heb zelf jarenlang in het centrum van Utrecht gewoond. Daar hielden mensen toch meer rekening met het feit dat er ook nog mensen woonden en ander verkeer was. Op de Singel lijken vrachtwagens maar gewoon te parkeren, zonder ergens naar te kijken”, klonk er door.

Brouwer is het niet met alle kritiek eens die naar voren kwam. Zo menen de omwonenden dat de gemeente niks heeft gedaan en alles gedoogd. “Vooral het punt dat men zegt dat andere punten wel prioriteiten krijgen, is niet echt gebaseerd op feiten. Door met elkaar in gesprek te gaan kunnen we de dossiers hierover wel laten zien en weten inwoners beter waarom zaken opgepakt zijn. Daarbij is de voorrangsregeling op de Singel reeds aangepakt om de snelheid eruit te halen, is de Singel is een 30-km zone, dat staat op de weg zelf. Er staan gele strepen tegen parkeren in de Hoogstraat. Dat er meer nodig is, is nu met deze oproep nog duidelijker.”

Brouwer is dus bereid om eens te kijken hoe de overlast verder aangepakt moet en kan worden. Daar heeft de groep ook ideeën voor. “Los van hoe de zaak gebracht is, is het veel belangrijker dat er een zaak is. Nogmaals; ik zie zelf ook de problemen en wil er graag een werken. Samen met de werkgroep pakken we de handschoen op, en kijken we waar de mogelijkheden liggen om tot duurzame oplossingen te komen ”, eindigt Brouwer.