Woningbouw in De Geer II is afgerond

8 juli 2016

Woningbouw in De Geer II is afgerond

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Gisteren, donderdag 7 juli, werd het woningbouwproject De Geer II afgesloten. Tussen de woningen in de wijk De Geer en de Graaf van Lynden van Sandenburgweg zijn de afgelopen tijd ongeveer 225 woningen gebouwd. “Het is een mooie wijk geworden. Ik hoor van een aantal bewoners dat men het een prima plek vindt om te wonen. BPD (Bouwfonds) heeft hier veel verschillende woningen neergezet. Van huur tot en met koop en voor verschillende doelgroepen,” vertelt SP-wethouder Jan Burger.

Hij was uitgenodigd om bij de afsluiting van het woningbouwproject aanwezig te zijn. Net als de bewoners van de laatst opgeleverde woningen, vertegenwoordigers van BPD en de bouwbedrijven. Er waren ongeveer 30 personen bij de afsluiting van het project aanwezig.

Rob Arends van BPD hield een welkomstwoord. Vervolgens sloot wethouder Burger af met een korte toespraak en samen met bewoners onthulde hij het jaartal 2016 dat in Romeinse cijfers op de gevel van een complex stond. Vervolgens werd afgesloten met een hapje en een drankje.

Foto: Jan Burger

Wethouder Jan Burger liet nog weten dat BPD interesse heeft in de ontwikkeling van het gebied naast het gemeentehuis en tevens graag wil bouwen in Zuidwijk. Daarover worden nog gesprekken gevoerd. De SP-wethouder wees er tevens op dat de vergrijzing en de toename van het aantal kleine huishoudens de komende periode ook vraagt om andere woningbouw.

“Zo gaan we aan de slag met rug-aan-rug-woningen en bouwen we meer appartementen voor ouderen in verschillende prijsklassen. Er staan heel veel gezinswoningen in onze gemeente. Maar we zien ook dat de wereld verandert. Mensen wonen zo lang mogelijk thuis. Het aantal 80-plussers verdrievoudigd de komende twintig jaar en dat vraagt om aandacht. Ook is goede doorstroming van belang, zodat we voldoende jonge gezinnen kunnen blijven trekken,” vertelde hij nog.