SP houdt onderzoek in winkelcentrum De Horden

14 juli 2016

SP houdt onderzoek in winkelcentrum De Horden

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Aanstaande zaterdag (16 juli) staat de SP in winkelcentrum De Horden om te horen wat omwonenden, winkeliers en bezoekers daar voor veranderingen willen. “We gaan mensen vragen wat ze voor nieuwe winkels willen hebben en wat er anders moet. De Action heeft bijvoorbeeld belangstelling. Ook komen er woningen bij en wordt er een nieuw plein aangelegd. We staan met een aantal actieve leden van 11.00 tot 13.00 uur in het centrum,” laat bestuurslid Elton Wollenberg weten.

De oude sporthal is alweer een jaar dichtgespijkerd.

“De eigenaren zijn nu met een derde ontwikkelpartij in overleg om na te denken over nieuwe winkels en woningen. De Albert Heijn heeft laten weten op de huidige plek te willen blijven. Kortom, partijen zijn nog steeds in overleg om te zoeken naar de beste oplossing. Maar wat ook belangrijk is: dat er naar de mening van de omwonenden, de winkeliers en de bezoekers wordt geluisterd. Daarom houden wij dit onderzoek. En het wordt tijd dat er nu stappen worden gemaakt,” voegt Wollenberg nog toe.

Foto: Jan Burger

De resultaten worden later in een rapport kenbaar gemaakt. Ook dit wordt afgegeven bij de winkeliers en de omwonenden.

Verder worden er nog kranten uitgedeeld over het nieuwe Nationale Zorgfonds.

“Dat gaat om een fonds zonder eigen risico. Steeds meer mensen wonen thuis met een beperking of hebben problemen. De vergrijzing gaat ook gewoon door. Dat betekent dat een bepaalde groep mensen een steeds hogere eigen bijdrage moet betalen. We zien dat soms zelfs wordt afgezien van een behandeling of medicijnen vanwege die eigen bijdrage. Daar willen we iets aan doen. Gewoon een zorgfonds zonder eigen bijdrage waar iedereen aan mee kan doen,” besluit de SP-'er.