Schapenmarkt, KersenProms en Wijn bij Duurstede

3 juli 2016

Schapenmarkt, KersenProms en Wijn bij Duurstede

Foto: Jan Burger

Werkhoven/Langbroek - Gisteren, zaterdag 2 juli, was er van alles te doen in onze mooie regio. In Langbroek werd de schapenmarkt gehouden en in Werkhoven was er ’s avonds de KersenProms. Met daarbij allemaal regionale talenten, ook uit Wijk bij Duurstede, zoals het piratenkoor Gein en Gek. “We zetten daarmee de regio weer op de kaart. Bovendien is er vandaag in Wijk op de Markt weer een wijnproeverij. Bovendien is het koopzondag. Voor veel mensen weer wat leuks,” aldus SP-wethouder Jan Burger.

De KersenProms in Werkhoven werd een week geleden afgelast, omdat het licht en geluid was uitgevallen. Vandaar dat er gisteren een tweede bijeenkomst werd gehouden. Met veel bezoek uit Werkhoven en de omliggende plaatsen.

“Een prima festijn met veel muziek en goede zangers en zangeressen uit de regio en natuurlijk ons eigen piratenkoor. Die deden het heel goed,” vertelt Burger.

’s Middags was hij al op de schapenmarkt in Langbroek geweest.

“Gelukkig was het over het algemeen droog en dus was het druk en erg gezellig. Veel leuke marktkramen met leuke producten, maar liefst 100 kramen stonden er. Natuurlijk was er weer schapenscheren, schminken, kinderdisco en nog veel meer. Ook in het dorpshuis was de sfeer prima. Het was alweer de 36e schapenmarkt. Kortom, de organisatie verdient een compliment,” aldus de SP-wethouder.

“En vandaag is er op de Markt in Wijk bij Duurstede voor de tweede keer een wijnproeverij.  Geweldige voor wijnliefhebbers. De winkeliersvereniging Hart van Wijk organiseert deze editie van Wijn bij Duurstede. Natuurlijk met smakelijke hapjes. De Wijkse wijnwinkels bieden veel wijnen aan. En je kunt ook gezellig shoppen. Het is namelijk koopzondag. Een mooi begin van de zomer,” besluit Burger.