Onderzoek naar toekomst buurtwinkelcentrum De Horden

16 juli 2016

Onderzoek naar toekomst buurtwinkelcentrum De Horden

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Vandaag, zaterdag 16 juli, stonden leden van de SP bij winkelcentrum De Horden om zorgkranten uit te delen en mensen te vragen wat ze graag in de toekomst in dit buurtwinkelcentrum willen. “Veel mensen hebben meegedaan. En ook winkeliers hebben de vragenlijst ingevuld. Het is belangrijk dat er op korte termijn hier aan de slag wordt gegaan. De voormalige sporthal is al een jaar dichtgetimmerd,” vertelt afdelingsvoorzitter Frans van der Tol.

Volgens de afdelingsvoorzitter is het belangrijk dat de diverse partijen hun verwachtingen naar beneden bijstellen en gewoon aan de slag gaan.

Foto: Elton Wollenberg

“Wie denkt dat hij hier heel veel geld kan uithalen heeft het mis. Er moeten in de oude sporthal gewoon wat winkels bijkomen, zoals een Action of een drogisterij, en daarboven moeten gewoon betaalbare woningen komen,” laat Van der Tol weten.

De bezoekers van het winkelcentrum hebben duidelijk aangegeven wat ze willen. Ook de winkeliers. Aanstaande maandagavond worden de formulieren opgehaald bij de omwonenden.

“Ook die hebben het recht om nu en straks mee te denken over hoe het nieuwe winkelcentrum er straks komt uit te zien. Onze wethouder heeft al laten weten dat hij een meedenkgroep wil formeren. Wat ons betreft wordt na de vakantie duidelijk wat er gaat gebeuren en de inbreng van de omwonenden, de winkeliers en de bezoekers is daarbij zeer belangrijk. Vandaar dat wij dit onderzoek hebben gehouden.”

Foto: Elton Wollenberg

Binnenkort wordt door de SP de uitslag van het onderzoek bekend gemaakt. De omwonenden en de winkeliers krijgen het rapport ook overhandigd.

Daarnaast hebben de leden van de SP zorgkranten uitgedeeld.

“We willen af van de eigen bijdrage die mensen moeten betalen. Gewoon een verzekering voor alle mensen. Nu worden er miljoenen uitgegeven om mensen te werven voor een bepaalde verzekeringsmaatschappij. Ook worden de mensen steeds ouder. Ze wonen thuis, soms met klachten en problemen en dan is het gewoonweg niet te verkopen dat mensen een hoge eigen bijdrage moeten betalen voor de zorg. Kortom, de SP zet zich in voor een nieuw zorgstelsel!”

Reacties

Als bewoner recht tegen over de Hordenhal heb ik er belang bij welke keuzes er worden gemaakt. Ik wil graag mee doen aan de meedenk groep die gevormd gaat worden.