Opening Driestroomhuis Helder

12 juni 2016

Opening Driestroomhuis Helder

Foto: Jan Burger

Cothen - Afgelopen zaterdag werd in Cothen het Driestroomhuis Helder officieël geopend. Dit huis neemt cliënten op in de leeftijd vanaf 4 tot 18 jaar en richt zich op kinderen met een LVG of GGZ indicatie. “Een heel leuke start van dit opvanghuis en een feest met veel kinderen, omwonenden en partijen die in de jeugdzorg actief zijn. Er was zelfs een stoomtrein in de tuin,” vertelde SP-wethouder Jan Burger. Samen met zijn collega-wethouder voor jeugdzorg, Wil Kosterman, was hij bij de opening aanwezig.

Hij feliciteerde Willeke en Marco met dit mooie project waar de afgelopen tijd veel tijd en energie in is gestoken.

Foto: Jan Burger

“Het is een prachtig woonhuis geworden. De ligging is geweldig aan de Kromme Rijn en er is ook veel groen. En wat vooral belangrijk is, is dat kinderen in hun eigen omgeving kunnen worden opgevangen. Ze kunnen weer meedoen, gewoon naar school gaan en weer contacten leggen met hun vrienden,” aldus Jan Burger. Hij was in de vorige periode veelvuldig betrokken bij de voorbereidingen voor de grote veranderingen in de jeugdzorg.

Foto: Jan Burger

Voor kinderen geldt overigens dat een geldige indicatie van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) voor aanvang van de opname een vereiste is.

Voor meer informatie kijk op: www.driestroomhuishelder.nl of neem vrijblijvend contact op met een van de gezinshuisouders.