Raadslid Hans Pouw en zussen doen mee aan Samenloop voor Hoop

22 mei 2016

Raadslid Hans Pouw en zussen doen mee aan Samenloop voor Hoop

Foto: SP

Cothen - Op zaterdag 21 mei liepen enkele honderden mensen mee met de Samenloop voor Hoop om stil te staan bij kanker en actie te voeren voor genezing. Ook het Wijkse SP-raadslid Hans Pouw deed mee aan dit evenement. “Een prima actie. Bovendien werd geld ingezameld voor het kankeronderzoek van  het KWF (Koningin Wilhelmina Fonds). Ik vond het erg leuk om mee te doen,” laat het raadslid weten.

Foto: SP

Samenloop voor Hoop is een lokaal 24-uurs durende wandelestafette om geld in te zamelen voor onderzoek tegen kanker. In totaal lopen teamleden 24 uur en afwisselend op een parcours. Tijdens deze estafette worden er verschillende activiteiten georganiseerd en staat alles in het teken van de voortdurende strijd tegen kanker.

Hans Pouw heeft zelf ook ervaring bij de ziekte: “Ik heb drie zussen die deze ziekte hebben overleefd. Ook zij liepen mee met de estafetteloop op het SVF-terrein in Cothen. Er was bovendien veel belangstelling. Kortom, het was een prima actie. De complimenten voor de organisatie,” vertelt Pouw.