Samen aan de slag tijdens NLdoet

12 maart 2016

Samen aan de slag tijdens NLdoet

Foto: Elton Wollenberg

Wijk bij Duurstede - Op vrijdag 11 maart en vandaag, op zaterdag 12 maart, waren het weer de NLdoet-dagen. “Het is de grootste vrijwilligersactie van ons land. Vorig jaar waren ruim 300.000 Nederlanders actief tijdens deze dagen. Ook in Wijk bij Duurstede doen er ieder jaar meerdere organisaties mee. Het leuke is dat je met meerdere mensen gewoon heerlijk actief bent met klussen. En het was bovendien vandaag mooi weer. Dus er zijn ook veel buitenklussen gedaan,” vertelt SP-wethouder Jan Burger.

Nldoet wordt georganiseerd door het Oranje Fonds en mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.

Ieder jaar levert de SP’er een bijdrage aan deze dagen. Burger was vanmorgen actief op basisschool De Windroos en vanmiddag aan de slag op kinderboerderij De Vliert.

Foto: Jan Burger

Bij De Windroos heeft hij samen met anderen de basis gelegd voor kasten waar insecten kunnen worden gehouden. Op de Vliet leverde hij een bijdrage aan het schilderen van de traktor en het aanleggen van een tuin bij het educatief centrum.

Foto: Jan Burger

“Ook ouderen die minder mobiel zijn, kunnen hier straks terecht. Er zijn paden aangelegd waarop met rolstoelen gereden kan worden en hier wordt dit voorjaar ook een insectentuin aangelegd,” vertelt Burger. Er waren op beide locatie enkele tientallen mensen actief.

“Er zijn veel klussen gedaan voor de betrokken organisaties. Dat is dus een heel mooi resultaat. Het leuke is bovendien dat je met elkaar aan de slag bent en op een andere manier mensen ontmoet waar je samen mee aan de slag gaat. Ik kan het iedereen aanraden,” laat de wethouder tenslotte nog weten.