Fractievoorzitter Jeroen Brouwer spreekt op Wmo-dag SP

6 september 2015

Fractievoorzitter Jeroen Brouwer spreekt op Wmo-dag SP

Wijk bij Duurstede/Utrecht - Op de landelijke Wmo-dag van de SP in Utrecht, op zaterdag 5 september, vertelde fractievoorzitter Jeroen Brouwer hoe de zorg In Wijk bij Duurstede georganiseerd is. “Het allerbelangrijkste is dat we het voor en samen met de mensen die het aangaat doen,” was de belangrijkste conclusie van de fractievoorzitter in de Wijkse gemeenteraad.

Foto: Elton Wollenberg

Jeroen Brouwer en kamerlid Renske Leijten

De Wmo-dag was bedoeld voor alle SP-afdelingen en raadsleden. Om ervaringen uit te wisselen en te spreken over kansen om de zorg goed te regelen. Of als de SP in de oppositie zit en die zorg niet goed georganiseerd, samen met de mensen om wie het gaat lokaal actie te voeren. Tweede Kamerlid Renske Leijten vertelde over de discussies in de landelijke politiek en Jeroen Brouwer voegde daar zijn ruime ervaring in de plaatselijke politiek aan toe.

Foto: Elton Wollenberg

In Wijk bij Duurstede is de zorg overigens door SP-wethouder jan Burger de afgelopen jaren goed vorm gegeven. De basiszorg is overeind gebleven en er vinden vooral besparingen plaats door te kijken hoe dure zorg kan worden vervangen door goede en goedkopere zorg ‘dicht bij huis’. Wijk bij Duurstede is tevens aangewezen als ‘gouden gemeente’ op het gebied van de veranderingen in de zorg en heeft daarmee een voorbeeldfunctie voor veel andere gemeenten. Daarom was fractievoorzitter Jeroen Brouwer ook uitgenodigd om daarover te vertellen.