Toch overeenkomst over snippergroen aan Euvenpad?

12 augustus 2015

Toch overeenkomst over snippergroen aan Euvenpad?

Wijk bij Duurstede - Waar het gemeentebestuur geen compromis kon bereiken over de verkoop van het snippergroen aan het Euvenpad, lijkt het er op dat het de bewoners zelf wel gaat lukken. SP-raadslid Jan Oechies stelde nog onlangs vragen over deze kwestie en is zeer verheugd over de laatste ontwikkelingen: “Het lijkt er op dat de bewoners er nu zelf en met elkaar uitkomen. Je moet er niet aan denken dat door fouten van de gemeente deze mensen met elkaar in onmin verder zouden moeten leven.”

Volgens Jan Oechies is een belangrijke schakel in het geheel Luuk Griffioen, die aan de Middelweg Oost woont.

“Na een operatie kwam hij thuis en nam kennis van de stand van zaken over het betwiste snippergroen. Hij stapte over zijn eigen schaduw heen en zocht zijn overbuurman op. Een tijdje daarvoor stonden beiden nog in de rechtbank. De rechtbank stuurde aan op mediation.

Wethouder Marchal ondernam nog één poging om tot een nieuwe overeenkomst te komen, maar ook deze missie mislukte,” vertelt hij.

Oechies laat weten dat het er naar uitziet dat alle bij het proces betrokken partijen elkaar nu toch kunnen vinden in een oplossing. De rechter is volgens hem door de diverse partijen gevraagd om voorlopig geen uitspraak te doen vanwege de ontwikkelingen.

Volgens het SP-raadslid is na enig heen en weer gepraat afgesproken dat alle betrokken partijen grond krijgen en er een strook van anderhalve meter vanaf het openbare parkeerterrein over het gehele perceel naar de bewoners van de Middelweg zou gaan. Hierdoor krijgen alle aanwonenden 'een achterom'.

“Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt. Maar het ziet er naar uit dat er een gedragen overeenkomst komt waar alle betrokken partijen zich in kunnen vinden en dat is mooi voor de gemeente en vanzelfsprekend voor de omwonenden. Immers na de verdeling van dit stuk snippergroep blijven de bewoners van het Anker en de Middelweg ook gewoon buren,” besluit Jan Oechies.