Mr. Mammoth overtreft zichzelf op Catch-Up

16 november 2014

Mr. Mammoth overtreft zichzelf op Catch-Up

Wijk bij Duurstede – Zaterdag 15 november werd tijdens de veertiende editie van het Catch-Up Rockpodium nogmaals duidelijk hoeveel muzikaal talent er is in onze gemeente,” zegt de enthousiaste organisator Gert de Heus. “Erg leuk om te zien dat de band Mr. Mammoth veel beter is geworden dan een half jaar geleden toen ze bij ons hun eerste optreden deden. Hun enthousiame was erg aanstekelijk.” De coverband van Remco Vreeswijk trakteerde de volle zaal (er waren meer dan honderd kaarten verkocht) van muziektheater Van Ginkel op een reis door de ruige rock uit de muziekgeschiedenis.

Het enthousiame van Mr. Mammoth

Herr Flemm opent Catch-Up

Ook de openingsact van de avond, Herr Flemm was verrassend. Deze newwave-formatie speelde onder andere Blue Monday van New Order. “Zowel de aanwezige tieners als veertigers dansten mee op de electronische beats, die herineringen oproepen uit de jaren 80, ondersteund met de drums en de gitaarriffs van het jonge trio,” aldus De Heus. Punkrockband The Crap zette een vette set neer geïnspireerd door bands als The Vandals. “Punkrock is al decennia populair in Wijk en ook op Catch-Up,” legt De Heus uit, “Met The Crap hebben we vanavond weer een nieuw juweeltje binnen dit genre op het podium gehad.”

Punkrockband The Crap in de stijl van The Vandals

Afsluiter van de avond was Solid Grounds, de funkrockgroep van gitarist Jasper Lagemaat. “De emotie die Myra Felicia Veldkamp in haar zang legt en de bluesy gitaarssolo’s zijn duidelijk hun handelsmerk. Ik vond het gaaf om te zien hoe Lagemaat helemaal losging tijdens hun Jimi Hendrix-medley,” Licht de organisator toe.

Jasper en Myra Felicia van Solid Grounds

Al met al was het een zeer gevarieerde succesvolle avond. Graag wil ik de bands, alle vrijwilligers en zaaleigenaar Tom van Ginkel bedanken voor hun inzet. Op naar de vijfiende editie!”, besluit De Heus.