Hoogste punt nieuwbouw Steenstraat

30 oktober 2014

Hoogste punt nieuwbouw Steenstraat

Wijk bij Duurstede – Deze week werd het hoogste punt gevierd van de tweede fase van de nieuwe woningen die door Woningstichting Volksbelang aan de Steenstraat worden gerealiseerd. Begin volgend jaar worden de appartementen opgeleverd. “Daarmee heeft de Steenstraat een geheel nieuw en mooi aanzicht gekregen. En we hebben er een flink aantal huurwoningen bijgekregen. Daar mogen wij en in het bijzonder de woningstichting trots op zijn,” aldus SP-wethouder Jan Burger.

Afgelopen woensdag werd het behalen van het hoogste punt gevierd met het uitreiken van het zogenoemde ‘pannenbier’ en werden de bouwers ‘in het zonnetje’ gezet. Bovendien werd symbolisch een enorme fles champagne geopend waardoor met  gas gevulde ballonnen opstegen. Daarbij sprak de wethouder eveneens zijn dankwoorden uit richting het bouwbedrijf en de woningstichting.

In totaal zijn er de afgelopen twee jaar 78 nieuwe appartementen gebouwd op de plek waar eerst nog de oude portiekflats uit de jaren zestig stonden. Enkele jaren daarvoor werd aan de overzijde, naast het gemeentehuis, door Volksbelang al een complex gebouwd voor starters.

“De komende maanden gaan we in gesprek over de toekomst van de laatste, nog niet gerenoveerde flat aan de Dirk Fockstraat. Ook daar hopen we met Volksbelang tot goede plannen te komen voor nieuwe woningen,” laat de wethouder nog weten.

Intussen wordt in de wijk De Engk volop gewerkt aan de aanleg van de watergang en worden er nieuwe woningen gebouwd langs die watergang. Eerder al werd het Ewoud & Elisabeth Gasthuis vernieuwd en verschenen er daar nieuwe aanleunwoningen. “Zo werken we hard aan de vernieuwing van de wijk en wordt dit een prima plek om te wonen zo vlakbij het centrum,” besluit Jan Burger.