Gemeente overlegt met Lidl over verkeersproblemen

6 oktober 2013

Gemeente overlegt met Lidl over verkeersproblemen

Wijk bij Duurstede - De gemeente voert overleg met de Lidl om de verkeersproblemen die na de verbouwing zijn ontstaan aan te pakken. Ook wordt er gekeken hoe er beter kan worden gehandhaafd. Op korte termijn wordt de raad hierover nader geïnformeerd. “We zullen goed volgen of en welke maatregelen genomen worden,” laat fractievoorzitter Jeroen Brouwer als reactie weten.

De SP stelde het college vragen over de kwestie, nadat er bij het meldpunt van de partij klachten waren binnengekomen over de verkeerssituatie rondom de Lidl.

Ook op het gemeentehuis zijn soortgelijke meldingen gedaan. Tevens is door verkeersambtenaren geconstateerd dat diverse verkeersregels (op het gebied van laden en lossen en parkeren) ter plekke niet worden nageleefd.

De gemeente heeft inmiddels contact opgenomen met de Lidl met het verzoek zo snel mogelijk met de gemeente overleg te voeren over deze problemen en de wijze waarop een en ander opgelost kan worden. Inmiddels is hiervoor een afspraak gemaakt. Bewoners in de omgeving en de gemeenteraad worden op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en eventuele aanvullende (verkeers)maatregelen.