SP wil draagvlak voor bouwplannen De Engk

20 augustus 2012

SP wil draagvlak voor bouwplannen De Engk

Wijk bij Duurstede - De SP heeft aan het college van burgemeester en wethouder vragen gesteld over de toekomstige bebouwing op de locatie De Wijngaard/De Rakkertjes aan de David van Bourgondiëweg in de wijk De Engk. Bewoners van de huidige appartementen aan de straatzijde vrezen dat de nieuwe woningen te dicht op het bestaande wooncomplex worden gebouwd. “Wij willen weten of er nog overlegd wordt om die problemen op te lossen en op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen”, laat SP-raadslid Hans Pouw weten.

Het SP-raadslid werd onlangs door omwonenden op de kwestie gewezen. “Wat wij als partij bij ieder bouwplan van belang vinden is dat er draagvlak voor is in de buurt. En dus ook op deze plek. Ik heb van onze wethouder begrepen dat er in overleg met de projectontwikkelaar wordt gekeken naar mogelijke aanpassingen van de plannen. Op die manier kunnen we aan de belangen van zoveel mogelijk mensen tegemoet te komen. Als dat lukt, heeft dat eveneens het voordeel dat eventuele planschade wordt voorkomen. We willen dat graag stimuleren en volgen”, aldus Pouw.

De betrokken bewoners zijn een handtekeningenactie gestart en zullen die eveneens aan het college aanbieden.