Kom naar de Manifestatie “Armoede werkt niet” op 10 december !

28 november 2011

Kom naar de Manifestatie “Armoede werkt niet” op 10 december !

Op zaterdag 10 december organiseert de SP samen met PvdA, vakbonden en maatschappelijke organisaties een landelijke manifestatie om samen een vuist te maken tegen de bezuinigingen op de sociale werkvoorziening, jonggehandicapten, bijstandsuitkeringen, passend onderwijs, de zorg etc.

Tijdens de manifestatie worden tienduizenden werkhandschoenen, de ketting van solidariteit, aangeboden aan staatssecretaris De Krom.

De plannen van het kabinet Rutte om mensen die het al niet breed hebben de rekening van de crisis te laten betalen moeten van tafel. Jonggehandicapten, bijstandsgerechtigden en werknemers van de sociale werkplaats moeten een deel van hun inkomen inleveren en 60.000 plekken in de sociale werkvoorziening worden geschrapt. Hierdoor zullen tienduizenden mensen achter de geraniums en in de armoede belanden of ze worden aan het werk gezet onder het minimumloon”. Ook Chronisch zieken en gehandicapten krijgen het moeilijk. Zij moeten meer gaan betalen voor minder zorg, net als in de Jeugdzorg waar voor kinderen die hulp nodig hebben een financiële drempel wordt ingesteld.

De SP roept ook inwoners van de Gemeente Wijk bij Duurstede op om deel te nemen. De manifestatie vindt plaats in de Brabanthallen in Den Bosch van 13.00 – 16.00 uur. Bij voldoende deelname kan busvervoer geregeld worden. Opgeven hiervoor kan voor 6 december via het contactformulier op deze site.