SP Lokaal Duurzame Energie, met als gast Paulus Jansen (2e kamerlid SP)

3 oktober 2011

SP Lokaal Duurzame Energie, met als gast Paulus Jansen (2e kamerlid SP)

Paulus Jansen 2e kamer lid SPIn Wijk is de discussie over wel of geen windmolens in volle gang. Duurzaamheid is een item dat de SP hoog in het vaandel heeft staan; ook de komende generaties moeten op deze aarde een goed leven kunnen leiden. Deze SP lokaal avond staat helemaal in het teken van duurzame energievormen.

Wat betekent dat nu voor ons land, onze gemeente, inwoners? Moeten ze in Den Haag maar besluiten nemen of kunnen we lokaal een bijdrage leveren aan duurzame energie? Wat kost dat dan, en kan dat wel terwijl er bezuinigd moet worden? Wat levert het de gemeente en de inwoners op? Of moeten we vooral denken aan de toekomstige generaties?

De SP wil met deze avond een bijdrage leveren aan de discussie in de Gemeente Wijk bij Duurstede over de voor- en nadelen van duurzame energie.

Speciale gast is SP tweede kamerlid Paulus Jansen. Hij houdt zich in de Kamer bezig met milieu, klimaatverandering en energie en zal het landelijk standpunt van de SP rond duurzame energie toelichten. Ook Henk Muis is te gast. Namens Groen Links zal hij de standpunten van zijn partij rond de duurzame samenleving naar voren brengen. Hans Pouw, SP gemeenteraadslid met portefeuille milieuzaken, zal de standpunten van de lokale SP fractie rond het onderwerp toelichten.

Er is volop gelegenheid voor discussie en het stellen van vragen. Heb je familie, vrienden, buren die belangstelling hebben ….neem ze gerust mee! We sluiten de avond af met een borrel.

Graag tot ziens op vrijdag 7 oktober,

Namens bestuur en fractie SP Wijk bij Duurstede

Gerry Odijk, secretaris a.i.