Hartveilig Wijk bij Duurstede opnieuw dichterbij

29 september 2011

Hartveilig Wijk bij Duurstede opnieuw dichterbij

WIJK BIJ DUURSTEDE – De aansluiting van de vrijwilligersorganisatie AED HartstikkeNodig in Wijk bij Duurstede op de alarmcentrale komt er aan. Bovendien worden op dit moment zo’n 10.000 reanimatiewijzers rondgebracht in Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede. "Dit jaar zijn er drie verschillende versies", begint Henk Huisman, penningmeester van de stichting. "Het aantal vrijwilligers ligt rond de tweehonderd en de reanimatiewijzer zou onoverzichtelijk worden als alle namen op één folder zouden staan".

"Er is gekozen voor een reanimatiewijzer met alle adressen in Cothen en Langbroek. De tweede reanimatiewijzer bevat de namen van de vrijwilligers in het postcodegebied 3961 van Wijk bij Duurstede en de derde versie geeft informatie in het postcodegebied 3962. Wij hebben acht adverteerders gevonden die het drukken mogelijk hebben gemaakt", vertelt Henk Huisman.
Mochten mensen trouwens geen reanimatiewijzer hebben ontvangen, er eentje willen uit een ander postcode gebied dan kan men deze weghalen in het gemeentehuis bij het folderrek tegenover de receptie.

Wil van Dam, secretaris, meldt trots dat het bestuur is uitgebreid: "Petra Sluijs, één van onze instructeurs is toegetreden tot het bestuur. In het convenant met gemeente en Ambulancedienst is beschreven dat in het bestuur een kwaliteitsfunctionaris zitting heeft. Petra gaat deze taak vervullen en wij zijn hier erg blij mee".

Aansluiting op 112 Alarmcentrale

"Tijdens het periodiek overleg tussen SP-wethouder Jan Burger en de Regionale Ambulancedienst van Utrecht, kwam een goed signaal. De plannen voor een landelijk netwerk zijn concreter geworden en de RAVU heeft besloten om Wijk bij Duurstede in de loop van de komende maanden aan te sluiten. Technisch en praktisch moeten er nog een aantal hobbels worden genomen maar wij gaan er vanuit dat Wijk bij Duurstede in 2012 als eerste in de Provincie Utrecht wordt aangesloten op de alarmcentrale", vertelt voorzitter Jan Oechies. En hij voegt daaraan toe: "Vandaar de lachende gezichten als ik de drie versies van de reanimatiewijzer overhandig aan de wethouder en John van Engelen van de RAVU".