Reanimatiewijzer wordt de komende weken huis aan huis bezorgd.

29 augustus 2011

Reanimatiewijzer wordt de komende weken huis aan huis bezorgd.

AED HartstikkeNodig telt ruim 35 aangesloten AED's , waarvan 10 in de 24 uur per dag bereikbare kast en een kleine 200 goed opgeleide vrijwilligers. Dit initiatief van de SP Wijk bij Duurstede heeft in de loop van de jaren een groot draagvlak binnen de Wijkse bevolking gekregen. Binnenkort praten Wethouder Jan Burger en het bestuur van HartikkeNodig met de Regionale Ambulancedienst Van Utrecht over aansluiting op de Meldkamer. Stichting en de Gemeente zijn er klaar voor bij de RAVU moet nog het één ander worden georganiseerd en geregeld worden.

Het bestuur van HartstikkeNodig heeft hard gewerkt om voldoende adverteerders te vinden die de realisatie van de Reanimatiewijzer 2011 willen bekostigen. Het is gelukt en binnenkort rollen de drie edities van de Reanimatiewijzer bij Colorspace van de persen. Cothen en Langbroek krijgen een editie terwijl in Wijk bij Duurstede de postcode gebieden 3961 en 3962 een eigen editie krijgen. In de folderrekken in de hal van het gemeentehuis liggen alle drie de edities om mee te nemen. Op de Reanimatiewijzer staan de locaties van de AED's als ook de namen en adressen van de vrijwilligers.