Provincie gaat meer werk gunnen aan BIGA

30 juni 2011

Provincie gaat meer werk gunnen aan BIGA

WIJK BIJ DUURSTEDE/UTRECHT - Het provinciebestuur van Utrecht gaat onderzoeken op welke wijze werkzaamheden van de provincie kunnen worden gedaan door de sociale werkvoorziening. De provincie treedt daarover in overleg met de regionale SW-bedrijven, waaronder BIGA, die in de regio van Wijk bij Duurstede actief is. Een motie van de staten fractie van de SP, die daartoe opriep, werd unaniem door Provinciale Staten aangenomen.

Volgens Anne-Marie Mineur, fractievoorzitter van de SP in de Utrechtse Staten, is het belangrijk dat de provincie meer gebruik gaat maken van de diensten van de regionale SW-bedrijven: “Met de kabinetsplannen op het gebied van de WSW staat de werkgelegenheid in de SW-bedrijven erg onder druk. Het is juist van groot sociaal belang voor de werknemers in die bedrijven om te werken naar vermogen, in plaats van terug te vallen in een bijstand- of andere uitkering.”

Zij weet als bestuurslid van de BIGA waar ze het over heeft en verklaarde dat de SW-bedrijven zeer geïnteresseerd en in staat zijn om werkzaamheden voor de provincie te verrichten. Dit najaar komt het provinciebestuur met een rapportage welk werk door de SW-bedrijven kan worden gedaan.