GroenLinks en PCG slaan plank mis

17 april 2011

GroenLinks en PCG slaan plank mis

WIJK BIJ DUURSTEDE - De fracties van GroenLinks en de PCG hebben vragen gesteld over de komst van avondspreekuren van de huisartsen. “Zij hebben openlijk twijfels bij de haalbaarheid en het nut van die spreekuren. Ze slaan de plank echter geheel mis. Dit is juist een prima investering in het verbeteren van de zorg in onze gemeente”, aldus Jan Oechies, fysiotherapeut in Wijk bij Duurstede en actief binnen de SP en de raadsfractie.

Zorgverzekeraar Agis en het college van Burgemeester en Wethouders hebben besloten om middelen beschikbaar te stellen voor het beter bereikbaar maken van de huisartsenzorg in Wijk bij Duurstede. “Daarbij geven zij gevolg aan een langgekoesterde wens bij de bevolking. Bovendien was dat ook het advies van alle samenwerkende zorgpartijen in de gemeente en de regio. Dat bleek na uitgebreid onderzoek in opdracht van de gemeente ruim een jaar geleden. Blijkbaar hebben GL en de PCG een kort geheugen”, laat Oechies weten. Hij weet als geen ander dat er bij huisartsen en andere zorgverleners soms twijfels zijn over nut en noodzaak van avondspreekuren. “Maar mijn oproep is: pak deze kans om de bereikbaarheid van onze huisartsenzorg te verbeteren!”

In de weblog van de SP-Wijk bij Duurstede geeft Jan Oechies tekst en uitleg bij zijn oproep. Zie ook het artikel in het AD van 16 april 2011.