Actie tegen sluiting Doornse Gat

21 februari 2011

Actie tegen sluiting Doornse Gat

WIJK BIJ DUURSTEDE/UTRECHTSE HEUVELRUG - De SP voerde afgelopen zondagmiddag actie voor behoud van dagcamping het Doornse Gat. Een gedeelte van het terrein werd door enkele tientallen mensen met tentjes symbolisch bezet. “Het regionale recreatieschap wil de dagcamping sluiten vanwege de bezuinigingen, maar veel gewone mensen zijn hiervan de dupe,” aldus Anne-Marie Mineur, lijsttrekker voor de SP bij de komende statenverkiezingen.

De SP wilde met de actie het signaal afgeven dat sluiting van de dagcamping onacceptabel is. De partij komt daarmee op voor recreanten uit de hele regio, waaronder veel mensen met een laag inkomen en bewoners van het AZC in Leersum. Het recreatieschap wil het openbaar toegankelijke natuurgebied, dat vooral ’s zomers wordt gebruikt, sluiten en daarmee 50.000 euro besparen. Vele bezoekers en wandelaars betuigden hun instemming met de actie. Om warm te blijven werd tomatensoep uitgedeeld.