SP-eend: Geen slib in Gravenbol

28 februari 2010

SP-eend: Geen slib in Gravenbol

WIJK BIJ DUURSTEDE – Tijdens de verkiezingsmarkt op de Markt in Wijk bij Duurstede verscheen plotseling een gele eend met het bordje: “SP - Geen slib in Gravenbol”. De eend deelde ballonnen uit aan de kinderen en maakte het publiek duidelijk dat het een bijzonder slecht idee is om recreatieplas De Gravenbol vol te storten met slib.

De SP is tegen het voornemen van het recreatieschap en de Grondbank Midden Gelderland (GMG) om in De Gravenbol slib te storten. “De Gravenbol is een mooi natuurgebied met heel helder water en dat moeten we zo houden”, laat raadslid Gert de Heus weten. En om zijn mening nog eens duidelijk te maken aan de voorbijgangers trok hij een eendenpak aan. “Het was leuk om de reacties van de mensen te zien. Bovendien is zo’n pak lekker warm en zo maken we de kiezer duidelijk waar wij voor staan”, aldus De Heus.

Met steun van het Actiecomité Schoon Water is op initiatief van de SP nog onlangs in de gemeenteraad unaniem een motie opgenomen waarbij in de Wijkse Structuurvisie en het Landschapsontwikkelingsplan, LOP, is vastgelegd dat er aan de waterkwaliteit van De Gravenbol in de toekomst niet getornd mag worden.