Informatieavond seniorenwoningen Veilingpark

9 januari 2010

Informatieavond seniorenwoningen Veilingpark

WIJK BIJ DUURSTEDE - Op het Veilingpark worden op dit moment in opdracht van de Willem van Abcoudestichting 23 huurappartementen gebouwd. Het gaat om woningen in de sociale sector voor senioren (55-plussers). De woningen worden rond de zomer voor bewoning opgeleverd. Op donderdag 14 januari aanstaande is er in gemeentehuis een informatiebijeenkomst over het wooncomplex en de inschrijfprocedure.

De 23 huurwoningen op het Veilingpark zijn bestemd voor één- en tweepersoonshuishoudens. De woningen worden toegewezen op basis van het zogenoemde Lokaal Maatwerk. Dat betekent dat de woningen bestemd zijn voor inwoners van de eigen gemeente, of mensen met een economische of maatschappelijke binding met Wijk bij Duurstede.

Met het lokaal toewijzen van de woningen wil de gemeente de doorstroming op de woningmarkt bevorderen. “Het gaat om woningen die bestemd zijn voor senioren uit Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede. Al die mensen laten ook weer een woning achter. En daarmee kunnen we weer andere woningzoekenden helpen,” legt SP-wethouder Jan Burger uit. De informatieavond wordt gehouden in de raadszaal van het gemeentehuis en begint om 19.30 uur.

veilingpark Wijk bij Duurstede, Abcoude stichting

Een stukje geschiedenis

De woningen worden gebouwd in opdracht van de Willem van Abcoudestichting en beheert door woningstichting Volksbelang.
De Willem van Abcoudestichting heeft als doelstelling het steunen van de ouderen en organisaties die zich inzetten voor de ouderenzorg. De middelen daarvoor komen vooral uit grondbezittingen. Willem van Abcoude leefde van circa 1345 tot 1407 en was Heer van Wijk bij Duurstede. Hij stichtte onder andere een klooster en het Ewoud & Elisaberth Gasthuis.