Informatiebijeenkomsten thuiszorg druk bezocht

1 november 2009

Informatiebijeenkomsten thuiszorg druk bezocht

WIJK BIJ DUURSTEDE – De informatiebijeenkomsten van de SP voor huishoudelijk medewerkers van Vitras/CMD worden zeer gewaardeerd. De afgelopen bijeenkomsten waren telkens ongeveer 30 medewerkers en cliënten van de thuiszorgorganisatie aanwezig. Op vrijdag 13 november aanstaande is de eerstvolgende avond.

Tijdens de bijeenkomst van 16 oktober jongstleden gaf wethouder Jan Burger informatie over de stand van zaken rond de aanbesteding. Er zullen vanaf 1 januari aanstaande voldoende nieuwe aanbieders zijn om de benodigde zorg te leveren.

“Er is daarom ook voor alle medewerkers van Vitras/CMD in principe een nieuwe werkgever,” aldus Burger. SP-bestuurslid Jan Oechies presenteerde een checklist waarmee de verschillende aanbieders met elkaar kunnen worden vergeleken. De lijst wordt op dit moment verder uitgewerkt met allerlei belangrijke aandachtspunten voor medewerkers en cliënten die straks op zoek gaan naar een nieuwe zorgaanbieder.

De volgende informatiebijeenkomst staat gepland op vrijdag 13 november. Ook deze bijeenkomst vindt plaats in gebouw Feuniks aan het Walplantsoen en begint om 19.30 uur.