SP praat met medewerkers over toekomst SWZ

9 november 2008

SP praat met medewerkers over toekomst SWZ

De afdelingen van de SP in de regio willen weten wat medewerkers van de SWZ vinden van de eventuele overname van het bedrijf. Daarom organiseert de partij op 12 november ’s avonds een openbare bijeenkomst in het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede voor alle SWZ-medewerkers, familieleden, vrienden en andere geïnteresseerden.

Het bestuur van de Sociale Werkvoorziening Zeist (SWZ) heeft een principe-akkoord met BIGA waarbij de SWZ wordt overgenomen. BIGA is een samenwerkingsverband van Bartimeus, IG-groep en Abrona. Het laatste woord is aan de gemeenteraden van Bunnik, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist. Zij zullen eerdaags beslissen over de toekomst van de Sociale Werkvoorziening Zeist.
De SP-afdelingen in de genoemde gemeenten vinden het echter belangrijk dat er niet alleen over de toekomst van de SWZ en haar medewerkers wordt gesproken, maar vooral ook met de mensen om wie het gaat. Om te horen wat zij van de voorliggende plannen vinden. En waar zij aandacht voor vragen en wat zij belangrijk vinden om in contracten vast te leggen.

SP-Tweede Kamerlid Paul Lempens zal 12 november persoonlijk zijn visie komen geven op de Wet Sociale Werkvoorziening en tips geven bij het vormgeven van het lokale beleid. “De WSW is vooral toe aan zekerheid, in plaats van de zoveelste wijziging. Er zijn genoeg bedrijven en gemeenten die bewijzen dat je met de huidige wet en een paar goede mensen een mooie voorziening kan neerzetten, waar het beste uit mensen wordt gehaald.”
Tijdens de avond wordt verder informatie gegeven over wat de voorliggende voorstellen van het bestuur van de SWZ kunnen betekenen voor SWZ-medewerkers. Er is daarnaast alle gelegenheid tot het stellen van vragen en het geven van een mening.

Iedereen is van harte welkom: in de raadszaal van het gemeentehuis Wijk bij Duurstede op woensdag 12 november. Adres: Karel de Grotestraat 30 Wijk bij Duurstede Aanvang: 20.00 uur.

Als vervoer vanuit een van de omliggende plaatsen een probleem is, dan kan de SP daarvoor zorgen. Bel, of mail dan met:
• Jan Voogdt 06-23038134, of javoogdt@tomaatnet.nl
• Henriëtte Sanders 06-10168309, of hsanders@casema.nl