SP steunt medewerkers SWZ met zomergroet

9 juni 2008

SP steunt medewerkers SWZ met zomergroet

De afdelingen van de SP in de regio gaan 11 juni weer op bezoek bij de Sociale Werkplaats Zeist. De SP zal daar vakantiekaarten uitdelen om de medewerkers van de SWZ een hart onder de riem te steken. De SWZ zit in een fusietraject en mogelijk zal daar deze zomer een besluit over genomen worden. “Dit traject brengt veel onzekerheid met zich mee en onrust onder de vele werknemers”, aldus Henriëtte Sanders van de SP-afdeling Wijk bij Duurstede.

“Wij willen de medewerkers een hart onder de riem steken en kenbaar maken dat we de ontwikkelingen deze zomer op de voet zullen blijven volgen. Wij willen niet alleen van de directie en het bestuur horen hoe de onderhandelingen lopen. De SWZ’ers kunnen middels een antwoordkaart ook aan ons kenbaar maken wat zij van de ontwikkelingen vinden.”

Zomerse groeten aan de SWZ

Paul Lempens, lid van de Tweede Kamer voor de SP, zal ’s ochtends vroeg al aanwezig zijn en in gesprek gaan met medewerkers. Lempens strijdt al jaren voor verbetering van de Wet sociale werkvoorziening. De sociale werkvoorziening (Wsw) biedt arbeidsgehandicapten een aangepaste werkplek. “In een sociale werkplaats hoort het beste uit mensen te worden gehaald en gemeenten moeten daarop toezien. Helaas gaan er op veel werkplaatsen structureel zaken mis”, aldus Lempens op zijn weblog.