SP deelt vakantiegroet uit aan medewerkers SWZ

13 juni 2008

SP deelt vakantiegroet uit aan medewerkers SWZ

SWZ aktie
De SP-afdelingen De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist hebben woensdagochtend 11 juni de zomergroet-vakantiekaart uitgedeeld aan de medewerkers van de Sociale Werkvoorziening Zeist. Vele mensen namen enthousiast de kaart aan, hoewel daar soms enige capriolen voor nodig waren. Een aantal SWZ’ers had iets meer tijd en nam de gelegenheid om een gesprek met de SP aan te gaan. Uit deze gesprekken bleek dat er nog veel onzekerheid is bij de werknemers.

We willen de medewerkers een hart onder de riem steken en kenbaar maken dat we de ontwikkelingen deze zomer op de voet zullen blijven volgen. De SP wil niet alleen van de directie en het bestuur horen hoe de onderhandelingen lopen. De SWZ’ers kunnen middels de reactiekaart aan ons kenbaar maken wat zij willen in dit fusietraject. Ook via deze website is het mogelijk een reactie te geven.

SWZ aktie

Paul Lempens, lid van de Tweede Kamer voor de SP was er die ochtend ook bij, hij strijdt al jaren voor een goede sociale werkvoorziening. De sociale werkvoorziening (Wsw) biedt arbeidsgehandicapten een aangepaste werkplek. “In een sociale werkplaats hoort het beste uit mensen te worden gehaald en gemeenten moeten daarop toezien.”, aldus Lempens op zijn weblog. Bij een eerder bezoek aan de SWZ heeft Paul al met eigen ogen gezien dat in Zeist heel veel mogelijkheden voor de mensen zijn. Dat dit zo dient te blijven staat dan ook als een paal boven water.

Zomerse Groet SWZ