Eerste nieuwsbrief werkgroep AED HartstikkeNodig

12 maart 2008

Eerste nieuwsbrief werkgroep AED HartstikkeNodig

Afgelopen week is de eerste nieuwsbrief van ‘AED HartstikkeNodig’ verschenen. De plaatselijke werkgroep is in het najaar van 2007 gestart om in Wijk bij Duurstede een groot aantal AED’s (automatische externe defibrillator) te plaatsen en vrijwilligers op te leiden voor het gebruik van deze apparaten. Doel ervan is de overlevingskans te vergroten van personen met acute hartproblemen.

De werkgroep AED HartstikkeNodig bestaat uit Wil van Dam, Henk Huisman en Jan Oechies. De werkgroep wil ongeveer 120 vrijwilligers re¬kruteren die kunnen reanimeren en een AED-apparaat kunnen bedienen. Verder wil zij dat op 25 plaatsen in Wijk bij Duurstede, Cothen en Langbroek een AED beschikbaar is.
De actie wordt gesteund door de SP-afdeling Wijk bij Duurstede.

Op maandag 17 maart aanstaande organiseert de werkgroep een grote informatieve bijeenkomst in de raadszaal in het gemeentehuis aan de Karel de Grotestraat. De avond begint om 19.30 uur. Burgemeester Guus Swillens zal de avond openen. Lees nieuwsbrief