SP tweede bij leerlingen Revius Wijk bij Duurstede

10 november 2006

SP tweede bij leerlingen Revius Wijk bij Duurstede

In het kader van de ‘plusweek’ van de leerlingen van Revius stond in het teken van de landelijke verkiezingen. Zo leerden zij bij wiskunde de verwerking van prognoses en uitslagen in cirkeldiagrammen, bij Nederlands onder andere het verschil tussen gesloten en open vragen en bij geschiedenis iets over staatsinrichting en de betekenis van verschillende politieke termen.

Woensdagochtend 8 november bezochten de scholieren de raadzaal van het stadskantoor. Daar werden de eerste twee groepen ontvangen door de burgemeester, de heer Swillens, en de laatste twee door de wethouder van onderwijs, mevrouw Boer. Beiden vertelden iets over het verloop van een raadsvergadering. Om een en ander te verduidelijken, werd er een debat nagespeeld.

Daarna konden de leerlingen ‘shoppen’ bij vertegenwoordigers van de politieke partijen. Dezen probeerden hun toekomstige kiezers zo goed mogelijk tekst en uitleg te geven en ….. met gadgets als schuursponsjes, pennen, ballonnen, stickers en spiegeltjes te verleiden. Het bezoek werd afgesloten met een stemming.

De uitslag van deze stemming is:

PvdA 64 zetels
    SP 57 zetels