Manifestatie ‘generaal pardon’ in Den Haag

29 oktober 2006

Manifestatie ‘generaal pardon’ in Den Haag

Op zaterdag 4 november om 14.00 uur is er een grote manifestatie op Het Plein in Den Haag georganiseerd door Keer het Tij. Scholen, vluchtelingenorganisaties, vakbonden, bekende Nederlanders, diverse politieke partijen (waaronder de SP) en bijna alle gemeenten in het land hebben zich uitgesproken voor een pardonregeling voor de 26.000 asielzoekers die al meer dan vijf jaar in Nederland verblijven.

In april 2004 organiseerde Keer het Tij op de Dam al een grote demonstratie van 15.000 mensen voor deze groep asielzoekers. Gezien de nieuwe politieke situatie wil Keer het Tij nog één keer de politiek op te roepen een oplossing te vinden voor de genoemde 26.000 vluchtelingen: Kies voor een humaan asielbeleid, te beginnen met een generaal pardon!

Samen met Vluchtelingenwerk en Groenlinks organiseert de SP vanuit Culemborg een bus naar de manifestatie. Vertrek om 12.00 uur vanaf station NS in Culemborg en vertrek opstappunt Vianen om 12.15 uur, busstation Lekbrug.
Zin/gelegenheid mee te gaan? Aanmelden is mogelijk via p.oosterlaak@tomaatnet.nl, of tel. 0345 530576. Voor vijf euro ben je erbij en laat je je stem horen! Zegt het voort!

Op de manifestatie zullen ondermeer de volgende bekende Nederlanders spreken: Hedy d´Ancona, Harry de Winter, Anja Meulenbelt, Hanneke Groenteman, Huub Oosterhuis, Jan de Wit (SP), Hans Spekman (PvdA) en Naima Azough (GL- ovb). Ook is er een optreden van Ernst Jansz (ex Doe Maar).
Voor meer informatie over busvervoer en posters bestellen, kijk op: www.generaalpardonnu.nl