SP onderzoekt tevredenheid van RSD-klanten
SP onderzoekt tevredenheid van RSD-klanten
De SP houdt in de maand september een klanttevredenheidsonderzoek naar de Regionale Sociale Dienst (RSD) van de regio Kromme Rijn / Heuvelrug. De aftrap is op 1 september om 13.00 uur met het mobiele loket op Het Rond in Zeist, waar de RSD gevestigd is.
Bij de SP afdelingen van Bunnik, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist komen regelmatig klachten over de RSD binnen. Om problemen inzichtelijk te maken hebben de afdelingen gezamenlijk besloten een groot onderzoek te houden naar de werkwijze van de RSD en de tevredenheid van de inwoners over de RSD. Door middel van een breed verspreide flyer, een telefoonnummer (030-2204723 ma t/m za 18.00-21.00 uur) en de enquete op de website www.provincieutrecht.sp.nl/rsd wil de SP zo veel mogelijk positieve en negatieve ervaringen verzamelen.
Om de toegankelijkheid van de RSD te vergroten zal de Socialistische Partij een eigen, mobiel loket inzetten. Hier kan de klant terecht met vragen en klachten. Na de aftrap in Zeist zal dat loket de gehele maand september rondreizen in de betrokken gemeenten.
In de enquete van de lokale SP-gemeenteraadsfracties van De Bilt, Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist en de SP afdeling Bunnik komen vragen aan de orde over snelheid en kwaliteit van de dienstverlening, bereikbaarheid van de dienst en toegankelijkheid van informatie over aanvullende regelingen. De SP-fracties in de raden van de aangesloten gemeenten willen graag de ervaringen horen van mensen die sinds 1 januari met de RSD te maken hebben.
Vanaf 1 januari is de Regionale Sociale Dienst (RSD) operationeel in onze regio. Deze RSD is onstaan uit een fusie van de lokale sociale diensten. Bij het samenvoegen is dit politiek verkocht met beloften over verbeterde prestaties en het vergroten van de efficiëntie. De SP-hulpdiensten in de regio hebben zorgen over het functioneren van de RSD. “Nu de eerste opstartproblemen voorbij zijn, verwachten we een reëel beeld te kunnen krijgen van de werkelijke kwaliteit van de dienst. Vandaar dat we nu de actie beginnen”, aldus het actie-comité..
Met de verkregen informatie zal de SP een rapport opstellen, dat aangeboden zal worden aan de voorzitter van de RSD, Jan Burger, en aan de verantwoordelijke wethouders van de betrokken gemeenten. “Het belangrijkste is dat we een goed beeld krijgen over de RSD. Dat kan dan als leidraad dienen voor verbeteringen voor de betrokken klanten, die vaak in kwetsbare situatie zitten. Daar is namelijk iedereen bij gebaat.”
Dus bel vanaf 1 september: 030-2204723