Enquête overhandigd aan woningstichting Volksbelang

3 juli 2006

Enquête overhandigd aan woningstichting Volksbelang

Maandag 3 juli om 9:00 hebben Heriëtte Sanders van de SP en Anne-Mieke Hijman van de aktiegroep Hoogstraat de resultaten van de Hoogstraat enquête overhandigd aan dhr Nellestein, directeur van de woningstichting Volksbelang. Vanavond zal de heer Nellestein op de informatieavond in de Gouden Leeuw om 20:00 in het openbaar reageren op de enquête.

Ons advies om de huidige plannen in de prullenbak te gooien, en te komen tot een plan waar wel een breed draagvlak voor is, stuitte op enige weerstand. Vooral omdat woningstichting Volksbelang al € 80.000,- heeft uitgegeven aan de huidige plannen en extra kosten niet op zijn huurders wil verhalen.

Ons advies om te komen tot een duidelijke toekomstvisie mbt de Hoogstraat werd goed ontvangen. Bij deze toekomstvisie zal ook de stem van de bewoners moeten klinken.

De eindconclusie is; Jongeren zijn welkom aan de Hoogstraat, maar de jongerenwoningen moeten passen in het huidige straatbeeld.

Enqête wordt overhandigd