SP Wijk is er helemaal klaar voor!

8 maart 2006

SP Wijk is er helemaal klaar voor!

Wat een geweldige uitslag voor de SP. Alle stemmers hartelijk bedankt voor het vertrouwen dat jullie in ons hebben gesteld. Het is aan ons om te laten zien dat we het waard zijn. In totaal hebben we 1470 stemmen gehaald. Slechts 33 minder dan het CDA. Goed voor 14,1 procent en liefst 3 zetels! Dat is als het uitkomen van onze stoutste dromen. We hebben op 7 maart 2006 geschiedenis geschreven. En niet enkel als politieke partij. De democratische revolutie maakt het mogelijk dat er voor het eerst in de Wijkse historie een linkse coalitie mogelijk is. De SP is bereid om hier aan mee te werken. Het motto was een beter Nederland begint hier. Laten wij in Wijk bij Duurstede, Cothen en Langbroek beginnen. Wij zijn er helemaal klaar voor.

Ontzettend trots en blij met geweldige winst bij de Raadsverkiezingen 2006. De Wijkse revolutie heeft toegeslagen. We hebben hard gewekt, heel hard gewerkt. We hebben een zelfstandige afdeling opgezet. We hebben een kerngroep opgezet. We hebben een hele grote groep folderaars. We hebben ons kandidaat gesteld. We hebben aktie gevoerd. Aktie WC Pot een ludieke aktie over het gesteggel over een openbaar toilet. We hebben cursussen opgezet en gevolgd. We hebben congressen bezocht en partijraad bijeenkomsten. We hebben een lange periode wekelijks bij elkaar gezeten met het bestuur. We hebben nog meer aktie gevoerd Enquette de Engk, Feuniks de Sociale dienst en Aktie Huisartsenpost waar in no time 1100 honderd handtekeningen voor werden opgehaald. De Hoogstraat waar mensen weer niet gehoord werden. We hebben verschillende keren ingesproken in de gemeenteraad over een aantal van deze items. We hebben leden geworven en ook leden spontaan aangemeld gekregen omdat we aanspreken. We hebben ons in de gemeenteraadsverkiezingsstrijd geworpen. We hebben een campagneteam gevormd. We hebben een website opgezet (een hele mooie). We hebben campagne gevoerd met heel veel passie. En in deze campagne nog steeds dingen aan de kaak gesteld. We hebben met veel passie een partijprogramma opgezet. We zijn heel veel op straat geweest. Kortom we liggen op koers!

Maar er ligt veel voor ons heel veel voor ons. We hebben alle leden nodig om alle problemen op de politieke agenda te krijgen. We hebben nu een extra middel en dat is de gemeenteraadsfractie met maar liefst drie zetels denderen we de Wijkse raad in!

Maar er bestaat geen fractie zonder aktie volgens de SP! De raad is een podium waar je dingen naar voren en onder de aandacht kan brengen. We hebben echt iedereen nodig om onze passie” een beter Nederland” gestalte te kunnen geven. Dus betrek uzelf bij de samenleving een geef het verlangen naar een beter Nederland gestalte door de SP te steunen waar je kan. Een beter Nederland begint HIER IN WIJK BIJ DUURSTEDE

Na deze sensationele zege en de verhoudingen in de komende raadsperiode komt de onvermijdelijke vraag, gaan jullie in het college zitten?

Antwoord: Wij zijn overal klaar voor, dus komt het op ons pad dan lopen we er niet voor weg!