Jeroen Brouwer lijsttrekker van SP Wijk bij Duurstede

16 december 2005

Jeroen Brouwer lijsttrekker van SP Wijk bij Duurstede

De SP doet in maart mee met de raadsverkiezingen. Op donderdag, 15 december, is tijdens de ledenvergadering de lijst en het programma vastgesteld.

De SP huldigt het principe dat pas meegedaan wordt aan verkiezingen als er sprake is van een actieve en stevig gewortelde afdeling. De leden, het bestuur en de kerngroep van de nieuwe afdeling hebben het afgelopen jaar laten zien en merken dat ze er klaar voor zijn. Zo hebben ze een aantal acties gevoerd en hebben ze recent nog een onderzoek gedaan onder de inwoners van de wijk de Engk.

Jeroen Brouwer, lijsttrekker SP Wijk bij DuurstedeAfgelopen donderdag is unaniem de lijst vastgesteld en Jeroen Brouwer tot lijsttrekker gekozen. Jeroen is vanaf de oprichting van de Wijkse afdeling actief, hij studeert geschiedenis aan de universiteit van Utrecht en zal komend jaar afstuderen.

De kandidatenlijst is, volgens de partij, verder een goede mix van leeftijd, man / vrouw en de drie kernen van de gemeente zijn vertegenwoordigt. Allen zijn ze geschikt en beschikbaar om hun taak in de gemeente politiek op een enthousiaste en actieve manier te vervullen. Op de tweede plaats staat Gert de Heus, die al jaren eerder betrokken was bij de SP op de Heuvelrug, hij is 29 jaar en blij dat er in Wijk bij Duurstede nu ook een stevige afdeling staat.”Op de Heuvelrug hebben we, sinds 30 november, 2 zetels in de raad. In Wijk zullen we dat minstens halen”.

De lijst wordt daarna gevolgd door Henriëtte Sanders, Yvonne Komduur, Hans Pouw, Harold Hunneman en Marisca van der Burgh. “We hebben een sterk team met veel kwaliteiten en staan te trappelen om de inwoners van onze gemeente te vertegenwoordigen”, aldus Hans Pouw, voorzitter van de afdeling. De volledige lijst;

1 Jeroen Brouwer
2 Gert de Heus