11. Sport in beweging

15 februari 2010

11. Sport in beweging

Sportverenigingen vervullen al jaren een onmiskenbare functie. Bewegen is namelijk niet alleen gezond voor geest en lichaam. Ook komen bij de vele verenigingen mensen elkaar, jong en oud, tegen, werken vrijwilligers samen en wordt de jeugd opgevangen. De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in accommodaties.

“De laatste jaren is er flink geïnvesteerd in accommodaties. Nu is het aan de gemeente om er met de verenigingen voor te zorgen dat er meer gebruik gemaakt wordt gemaakt van die voorzieningen. In onze gemeente sporten nog steeds minder mensen dan het landelijk gemiddelde. Voor jong en oud zijn faciliteiten nu geen excuus meer. Stel bijvoorbeeld met de sportraad een sportkalender op waarbij er regelmatig jeugd- en schooltoernooien komen. Stimuleer het sporten, voor jong en oud”, meent kandidaat-raadslid voor de SP Sjoerd Uitslag.

In alle kernen: Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede, zijn de faciliteiten straks van prima niveau. De komende jaren is het zaak om deze faciliteiten in te zetten in een zo breed mogelijk kader: voor recreatieve en prestatiegerichte sporters, voor oudere en jongere sporters, voor gehandicapte sporters. Het is zaak om de huren van velden betaalbaar en zo de contributies betaalbaar te houden, zodat iedereen kan genieten van de prachtige parken.

Voor de SP blijft investeren in sport, een goede investering in sociale omgang en natuurlijk een gezond leven.