Tomatenspel gewaardeerd op Kerstmarkt

17 december 2007

Tomatenspel gewaardeerd op Kerstmarkt

Leden van SP-afdeling Wijk bij Duurstede deelden op de Kerstmarkt vandaag ruim 1.000 spellen ‘Waiks Tomatenbord’ uit. Het Waiks Tomatenbord is gebaseerd op het aloude Ganzenbord. Op een ludieke manier en met een nieuwjaarswens wordt in het spel ingegaan op actuele kwesties in de Wijkse gemeentepolitiek.

Het zonnige winterweer zorgde voor een grote toeloop naar de Kerstmarkt in Wijk bij Duurstede. Uitgebreid kon men winkelen, kerstspullen kopen, oliebollen of appelflappen eten en warme glühwijn of chocolademelk drinken. Op de marktkraam op het Mazijk deelden SP-leden (met kerstmuts) het Waiks Tomatenbord uit aan voorbijgangers. Dat werd op prijs gesteld. Uiteindelijk werden ruim duizend spellen uitgedeeld. Ook de bekende tomatensponsjes vonden gretig aftrek.

Inmiddels zijn in een aantal wijken de folders eveneens huis-aan-huis verspreid. SP-leden zorgen er voor dat de komende week vrijwel alle inwoners van Wijk bij Duurstede, Cothen en Langbroek het spel in de brievenbus ontvangen.